17 juni 2014

Mot Söder!

vallmo

Hej från Sudret!

vamlingbo

I dag bar det av söderut här på ön…

Första stoppet: Vamlingbo Prästgård.

vamlingfikav

Här kan du handla finheter och fika! Bullarna är himmelskt goda!

blomster

sydsudret

Allra längst ner på ön är det vackert som tusan!

DSC_7890DSC_7888

Och där hittar man ju även Körsbärsgården! Ett givet stopp!

DSC_7901DSC_7897

Morotskakan alltså…

loppispetes

Lite antikfynd längs vägen gjorde inte dagen sämre!

ff

På hemvägen blev det ett klassiskt stopp vid Fide Fajans.

fide

Alltid lika vackert!

DSC_7911DSC_7813

Givetvis blev det ett och annat stopp för bad också. Ja, för vissa då…

5 kommentarer:

AK. Keramik Form-Design sa...

Åh vilka härliga bilder...vallmo, blåklint och kalksten.
Urnorna var bara för underbara....speciellt den blå.
Tack för resan till Öns södra delar.
Kram
Annelie

Lotta sa...

Jamen, det är ju på Gotland jag ska vara!!

KRAM finaste du

Lotta

Annelie / blomsterochbakverk sa...

Underbara, underbara bilder. Tre veckor kvar ... sen blir det ön. Nu blev jag sugen på en utflykt söderut :)

Gabriella sa...

Underbart somriga bilder!:)

Johanna sa...

Varför har jag aldrig besökt Gotland?
Kommer jag dit blir jag nog kvar...
Underbara bilder!

Skicka en kommentar