10 juni 2014

Mot Norr!

kannorrutestenugnsbagerimm

Hej solsken! Och hej utflykt!

Dagen började med frukost och bullar på Rute Stenugnsbageri!

snäckanbeach

Sedan bar det av vidare norröver, mot Fårö! Där spenderades några timmar på bästa stranden…

vattenhunden

…och någon var väldigt, väldigt glad över detta!

vimpel

Under eftermiddagen hälsade vi på hos Lotta. I hennes växthus hänger en bit Berså, nämligen finfina vimplar!

växthushus

Här kan man vara länge, länge…

skulpturutifrån

På väg in mot Visby igen så var det dags för ett givet stopp, Skulpturfabriken! Där är det vansinnigt vackert! Ja, ett riktigt smultronställe!

3 kommentarer:

AK. Keramik Form-Design sa...

Åh vilka härliga underbara bilder.....får mig att verkligen vilja åka över i sommar.
Känna dofterna...lugnet...dom ljusa sommarkvällarna mm.
Ska ha öppet hela sommaren så jag får väl klona mig på något sätt :-)
Kram
Annelie

A-mamman sa...

Blev glad när jag kom på att jag glömt kolla din blogg på ca en vecka! Härligt att läsa ikapp och njuta av dina bilder, mer varierade än många andras men lika fina. Önskar att jag var lika konsekvent i mitt fotande och orkade ladda ner bilder från annat än mobilen...

sofia sa...

åh vilket gotlandslängt! du tar så finfina bilder! lycka till i sommar, härliga härliga årstid.

Skicka en kommentar