21 apr. 2014

Hejdå Helg!

 Det spirar...
 Och jag hann med en morgonkaffe ute i solen innan det var dags att öppna för dagen!
Med ryggen mot husväggen och Lite Kalabalik på fingret!
 Bananrulltårta...
 Lee kom förbi och drack kaffe och läste recept i trädgården...och såklart med Lite Kalabalik på fingret hon med! 
(och inte nog med det...hon lämnade Bersån med inte bara en ny Kalabalikring utan två!!)
 Det växer en massa gullvivor i Bersån!
 I dag var det poppis med flytande tvål. Allra helst lavendel!
 En underbar grapelampa skall få ett nytt hem på fastlandet...
 ...och vissa saker hamnar lite närmare än så!
 Bara några minuter innan stängning sladdade en härlig stammis in på parkeringen...och hon ville ha en snygging till lampa! Nämligen en Z1 från Ay Illuminate.
Vi stod och snackade ett bra tag innan hon for hem för att hänga upp sin nya lampa...
Och då var det dags att plocka bort påskriset och stänga igen för den här helgen!


Vilken påskhelg vi haft va! 
Underbart väder med strålande sol och värme, ja ön har verkligen visat upp sig från sin bästa sida!
I Bersån har det varit fullt upp med besökare från när och fjärran. Många kära besök av stammisar och sommarstammisar. Men även en hel del turister! Så det har pratats både engelska, tyska och italienska i Bersån de senaste dagarna...
Världens största tack till alla som tittat införbi! Och även ett stort tack för alla fina påskpresenter vi fått! Det uppskattas må ni tro!

Hoppas Ni haft en fin påsk!

5 kommentarer:

Lee Gotvik sa...

Mysigaste dagen!!! Älskar ringarna (som alltid) !! :)

Lee Gotvik sa...

Mysigaste dagen!!! Älskar ringarna (som alltid) !! :)

Lina sa...

Så fint Maria! Jag fattar inte hur du hinner med allt. Baka (bananrulltårta, låter som en dröm) jobba och blogga finaste bilderna! Fantastiskt bra!

Berså-Maria sa...

Lina- det fattar inte jag heller! :) Eller rättare sagt, det är ju oftast något som blir lidande...(läs: hemmet och det sociala livet...)
Önskar jag hade fler timmar på dygnet!

House and Garden by Bia sa...

Låter underbart att ha en egen liten affär med ett café till.....så skulle jag också vilja ha det ;)....men jag får väl nöja mej med min lilla loppis (har inte öppnat ännu).....fin bild på dej ;)
Kram bia

Skicka en kommentar