11 mars 2014

Den där dagbädden alltså...


Safari Daybed har anlänt till butiken! 
(Ni kanske minns att jag skrev om den här)

Dagbädden designades 1962 i Danmark och den är bara så himla snygg! Och efter att ha monterat ihop den i dag så häpnar jag verkligen över hur smart den är!
Den kommer ihoprullad i en linnepåse, perfekt att slänga över axeln, och sen monterar man ihop den på bara några minuter. En helt "grön" produkt. Ja, inte en endaste skruv behövs!

Den väckte genast ett ha-begär hos mig och jag tänker mig att det vore himla trevligt att ställa den under äppelträdet i sommar och ligga där och läsa en bok...fast när jag nu skall ha tid med det vetefanken. Men det låter ju trevligt...
Antagligen kommer den hamna inomhus hos mig. Som en "snyggmöbel" till att börja med. Full med kuddar och långhåriga lammskinn!

2 kommentarer:

Lotta sa...

En dagbädd….ja tack!

KRAM

House and Garden by Bia sa...

Men alltså...vilken fiffig grej....den skulle man ha under äppelträdet, precis som du säger ;))
ha det gott!
Kram bia

Skicka en kommentar