1 dec. 2013

Hej Advent!

 Hej från Bersån med önskan om en trevlig advent!
Här på ön har det varit blåsigt som bara den...och ingen snö i sikte. Än!
 Den första...
 Saffransbullar hör adventstider till!
 Och nu finns det goda minifikon i butiken igen! Perfekta till glöggen...
Förra året sålde de slut fort som tusan. Då stod jag själv utan fikon till julen...så i år är det nog bäst att jag norpar åt mig några påsar. Innan jul. Och helst innan de tar slut...
Säg hej till Elena
 Det är hon som gör den fantastiskt vackra rostiga liljan som finns i butiken...

Favoriten just nu?!? Detta ljuvliga doftljus från andra sidan Atlanten! Med namnet reindeer såklart...
När mörkret föll över Bersån infann sig äntligen lite adventsstämning...

Hoppas Ni haft en fin första advent!

6 kommentarer:

Annas röda stol sa...

Ja hej Elena :) Så fina bilder och de där lussebullarna ser ju så goa ut. En trevlig adventskväll. Kram

Sofia sa...

Bakar du saffransbullarna själv? De såg vansinnigt goda ut!

House and Garden by Bia sa...

Mysigt!!!....hoppas dagen varit bra...det har den varit här ;))))
Må så gott!
Kramis bia

Lillian sa...

Va fint det är vid dig , tack för en underbar fika och bra shopping :) !

Anonym sa...

Jag undrar om du har några av de vackra marockanska salladsfaten (399kr) i lager? Vi har köpt ett, som min mamma blev väldigt förtjust i, så det vore ju en perfekt julklapp tänkte jag..
Ha en fin dag!

Vänliga hälsningar Sandra

Berså sa...

Sandra - det finns marinblå fat. Sen kommer det röda fat i slutet av veckan. Samt grå. Men där finns det bara ett kvar då de andra redan är tingade! Den grå är superfin och alltid mest populär!
Det finns även enfärgade fat med silverkant samt mindre fat i olika färger...

Mvh
Maria

Skicka en kommentar