5 sep. 2013

Mmmm...Marou!

Ni som känner mig vet ju att jag gillar dels choklad, dels vackra förpackningar...(Lotta, du vet nog bäst!)

Så när jag fick syn på Marous fina choklad första gången blev jag eld och lågor...och nu äntligen har jag bestämt mig för att ta in den i butiken! Och nog är den snygg alltid! Och god...

"Marou är drömmen som gick i uppfyllelse, att skapa ren mörk choklad bestående av endast Vietnamesiska högkvalitativa ingredienser. De kombinerar den franska chokladtraditionen med vietnamesiska ingredienser. Vietnams kakaohistoria föll i glömska under krigsåren men återupptäcks nu av Marou. Chokladen är gjord av single origin Trinitariobönor i kakaohalterna 70-80%." 

Först ut i Bersån är denna variant som Marou tog fram i begränsad upplaga tillsammans med designtidningen wallpaper. Men snart dyker det upp fler varianter såklart...så håll utkik!! 
Och läs gärna lite mer här och här


Och så här fint omdöme fick just denna förpackning när The Academy of Chocolate delade ut årets priser! Jag instämmer...

- The Academy of Chocolate’s Best Packaging Awards are announced with GOLD going to newcomers, the Franco-Vietnamese producers Marou:  “beautiful enough to frame” [for the Tien Giang 80% Special Edition]

1 kommentarer:

Anonym sa...

OJOJOJ vilken förpackning !! Är helt klart den vackraste förpackningen på en chokladkaka jag någonsin sett !!

/LJ

Skicka en kommentar