16 sep. 2013

Mattornas matta!

 Efter att ha väntat länge kom den så äntligen...min Beni Ourain-matta!!! Och oj, oj vad jag gillar den!! Tänk att man kan bli så glad över en matta liksom...men så är det ju också "mattornas matta". Och just nu syns den överallt! I inredningsreportage, på mäklarbilder, i tidningar...
Min matta är nästan 4 meter lång....så det är ingen lättplacerad pjäs inte! Men det ordnar sig nog...och eftersom den är tung som bara den så kommer jag nog inte flytta runt på den allt för mycket inte...

En matta blev det till butiken också såklart! Inte alls lika stor. Men tung är den ändå må ni tro! Och också väldigt vacker!

Beni Ourain-mattorna kommer från Marocko, närmare bestämt Atlasbergen.
Mattorna vävs av tjock ull, och förr i tiden användes de faktiskt som täcke för att skydda mot kylan i bergen...
Läs gärna lite mer HÄR och HÄR. Eller varför inte HÄR eller HÄR ...

2 kommentarer:

Life's Silverlining and I sa...

Väldigt Snygg! Gjorde också ett mattinlägg idag:) Vi valde att måttbeställa en matta tillslut. kram Nilla

PIAZZAN sa...

åh nu blev jag faktiskt lite avundsjuk ...den där skulle jag också vilja ha :) ..KRAM

Skicka en kommentar