17 juni 2013

Utflykt söderöver…

stor vallmo

DSC_7638DSC_7618

I dag bar det av söderut här på ön…

Första stoppet var prästgårdscaféet i Vamlingbo! Där blev det en förmiddagsfika med supergoda surdegsbullar som intogs i växthuset då vinden blåste lite snålt…

DSC_7655

DSC_7662DSC_7671

Det är så vackert, så vackert nere på storsudret…

DSC_7716DSC_7686

Efter en promenad längs havet bar det av till Körsbärsgården i Sundre! Jag ville ju såklart dit och få kika på Tage Andersen-utställningen!

tageDSC_7712

Och efter en god lunch gick vi länge och kikade bland vackra blommor, hängbukssvin och fantastiska installationer…

DSC_7703

DSC_7738DSC_7732

På väg hemåt Visby igen blev det några stopp hos favoriter som Fide Fajans och Charlotte Karlsson. Och hos Charlotte står de vackraste pelargonerna…önskar att jag också hade så gröna fingrar!!

Givetvis blev det några stopp till längs vägen för jordgubbar, sparris och färskpotatis…

4 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en jättehärlig o mysig dag!

Vivlings! sa...

Helt fantastiska pelargoner. Tittar på mina egna och konstaterar att de även idag är sorgliga!
Jag måste ta mig i kragen och åka ner söderut den här sommaren för det var väldigt länge sen. Ser så mysigt ut på dina bilder! Trevlig dag! Sara

Lina sa...

Alldeles fantastiskt fint! Dina bilder och dina ord får min sommarkänsla att jubla. Tack!

Chatarina sa...

Härlig tur, vi ska försöka ta en sådan tur nästa vecka! Tack för alla fina bilder du delar med dig!

Skicka en kommentar