19 feb. 2013

Vardag…

DSC_3225DSC_5077

Många brukar undra vad jag pysslar med i veckorna när jag inte har öppet så mycket i Bersån så här års…

Jag passar såklart på att vara lite ledig så jag orkar med att ha öppet varje dag sen framöver, men egentligen kan man väl säga att riktigt ledig är man ju såklart aldrig som egen företagare! Alltid är det något som skall göras!

Som att åka på återvinningen med stora lass av kartonger, plast och wellpapp…svara på mail, ta emot leveranser även de dagar man har stängt, packa upp varor, fixa med pappersjobb, handla kvittorullar, leta nya fina saker till butiken, beställa varor… ja, listan kan göras lång!

Men i dag har jag mest fixat här hemma…städat och möblerat om lite! Tagit fram några fina marockanska mattor som legat gömda i ett skåp alldeles för länge…för oj vad man är sugen på att göra om just nu! Snart skall jag åka och handla lite nya blommor till hemmet, behöver en liten färgkick helt enkelt!

Sen bär det av till pappersgrossisten för att handla silkespapper, snören, tejp m.m till butiken…som sagt, alltid är det något!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att du har ngt att göra, precis som vi andra!!!! Vem undrar????
Ta hand om dig. Carpe diem
B&T

Berså sa...

Ha ha..om ni bara visste hur många det är som frågar mig om detta!! :)
/ M

Skicka en kommentar