6 dec. 2012

Österrike

 Nu är jag hemma igen på ön efter några dagar i Österrike!
 Där har jag hälsat på goda vänner som bor strax utanför Wien...
 Många vackra saker hittar man hos dem...
 ...som den här fantastiska klockan!
 Deras åsnor är allt bra söta!
 I Wien har det ätits apfelstrudel...
 gjorts ett besök i stämningsfulla Stephansdomen.
 
 Druckits värmande punsch ...
 ...och mumsats Kaiserschmarr!
 Wien är så vackert i adventstid!
 Och såklart finns det en himla massa finheter att köpa!

Staden har många mysiga julmarknader att besöka. Och det skall man såklart göra kvällstid när alla lampor lyser upp och helst med en mugg glühwein i näven...

4 kommentarer:

MammaElva sa...

Wow, vilka bilder du visar!

Sofi sa...

Vilka härliga bilder!
Jag har aldrig varit i Wien men skulle gärna åka dit!

Kram Sofi

Lotta sa...

Wien - min andra hemstad! Min pappa kommer från Wien och jag har haft förmånen att få tillbringa stor del av min uppväxt här. I Stephansdom gifte sig min farmor och farfar.

Och Kaiserschmarr är min älsklingsrätt som jag alltid äter. Demel besöker vi också - vilken pärla det är.

Tack för att du gav mig en dos WIen!

xx

Eleanor sa...

Your photos make me want to jump right in and live in your part of the world! Beautiful!

Skicka en kommentar